onsdag 1. januar 2014

Første dagen 2014

Merkelig dag det har vært. Det begynte vel i går. To og halv time inn i det nye året, trakk jeg ut en tann.. Jeg mista den ikke, eller biter av den, som når jeg biter i noe. Nei, tanna har nok vært litt løs en del dager. Men når jeg pussa tennene og skulle legge meg, var den virkelig løs. Såpass at jeg måtte lirke den ut. Akkurat som når man mister de første tennene.
Vel, den stakkars amalgamfylte tanna, slapp det siste taket til slutt. Men da fikk jeg heller ikke sove før klokka var over fire på natta.
Så når jeg våknet var jeg lite våken. Før jeg kom til dusjen, var jeg tilbake i senga og sov litt videre.

Det har vært mørkt og regnet litt fra og til, så jeg hengte opp regneduken foran inngangen. Så jeg har ikke satt beina utafor i det hele tatt i dag.
Ikke prata med noen. Ikke engang lagt inn noe status på fb.
Det eneste fornuftige jeg har gjort i dag, er å vaske klær. Og sannelig klarte jeg til slutt å få hengt det opp også.
Egentlig har det vært ganske deilig å bare sløve rundt i dag. Ikke vært noe særlig ork på meg. Og det er greit. Jeg er fri til å gjøre akkurat det jeg kjenner for å gjøre....
Et nytt år... nye potensialer. Det ordet har skremt meg litt. Det har betydd... ny jobb... krav, prestasjoner...
Det er et potensiale å bare sløve og ikke gjøre noe særlig også. En ganske deilig potensiale til tider.
På tide å slippe min frykt for framtiden. Ja, for potensialene og mulighetene. Jeg velger fritt mine egne potensialer. Og det er ingenting jeg skal bevise for verken meg selv, eller andre.
Jeg vil ha det godt.. nyte dagene. Hvile og fred, når jeg velger det. Uten å måtte forklare for meg selv eller andre, hvorfor jeg ikke gidder og gjøre noe. Hvorfor jeg ikke er så himla flink hele tiden...
Et godt... nytt... mitt år...

Ingen kommentarer: